Alla inlägg under mars 2010

Av cillasmirakel - 31 mars 2010 07:37

Drömde inatt om någon form av uppgörelse. Det var en man som behövde nålar som skulle nåla ihop ett plagg. Vi hade inga och då skulle det finnas i ett kärl med någon vanligt förekommande vätska. Jag visste i drömmen vad det var men nu minns jag inte. Jag fick kommentaren att du har då aldrig varit i behov av en sil. (Kanske för att jag aldrig använd drogor :D) Nål betyder att det är något viktigt som kanske också är smärtsamt. Samtidigt ett verktyg för att laga något. Kläder betyder olika sätt att beskriva behovet av skyd. Den mask vi tar på oss för att skydda oss gentemot andra och på det sättet som vi önskar bli sedda på. Att laga kläder handlar om en rädsla för att förlora anseende eller status. Drömmen agerar kompensatoriskt och hjälper till att återupprätta anseendet på ett inre plan.


Ja, det här kan jag verkligen inte få ut något av....?


Däremot drog jag kortet Stjärnan i morse och det står för att man ska förverkliga en gammal dröm. Och i eftermiddag ska jag det :D

Av cillasmirakel - 30 mars 2010 07:15

I morse blev jag väckt, precis när jag skulle börja läppja på min champagne som jag fått när jag kom in i sviten på hotellet (väldigt vitt och turkosgrönt) som vi skulle bo på. Skit också! Kunde jag inte fått drömt en liten stund till ....grrrrrr....


Nyfiken slog jag upp i mitt drömlexikon vad drömmen betyder.


Champagne: Se dricka. Står för behovet av påfyllning av energi, inspiration, kärlek eller andlighet. Vilket det handlar om ger drycken en vink om. Champagne den lättsamma och festbetonade drycken indikerar att någon känsla eller ett tillstånd vill befrias ur tunga bojor.


Hiss: Se hus. Hus är en gammal symbol för människan i sin helhet och är ofta en förekommande spelplats i drömmar. Huset representerar hur självet befinner sig i kroppen och varje del har sin specifika betydelse. Hiss: Känslor kanske framför allt erotiska, som går från en nivå till en annan.


Hotell: Se byggnad. Byggnadd Hus i alla dess former beskriver den mänskliga kroppen med både sina fysiska och psykiska funktioner.

Svit kanske kan man jämställa de tmed palats? Stora och kostsamma byggnader är bilder av pompa och ståt, styrka. Kanske måste något som värderas högt skyddas. Det kan också handla om hur man uppfattar sig själv. ?


Vit färg: Ljus, fred, oskuld, renhet, begynnelse. Vitt kan innebär en önskad nystart och beroende på hur färgen gestaltar sig i drömmen beskriver den antingen obehag eller glädje. (Jag var glad!)

Grönt: Naturen, nativitet, klartecken, helande. Grönt är växternas livsfärg. Mycket grönt i en dröm innebär ett positivt helande.


Ja, det här var intressant. Mycket om min egen kropp, eftersom det handlar om sviten är det ju de högre regionerna. Kanske är det tankar som måste helas. Är det min egen kunskap och självkänsla som måste skyddas. Om jag får lite påfyllnad med energi så blir det till en angenäm nystart för jag får helt klart klartecken att börja på något nytt. Go girl!


Av cillasmirakel - 29 mars 2010 17:18

I helgen har jag haft ont, ja riktigt ont, i en axel. Eftersom boken jag lånat av min kollega fortfarande låg kvar på mitt skrivbord kunde jag inte låta bli att slå upp även denna åkomma. Så här står det att läsa:

Axelsmärta tyder på att man är känslomässigt tyngd. Du bär världen på dina axlar. Du vill göra för mycket för andra, så mycket att det hindrar dig från att göra det du vill. När du fokuserar på att hålla andra vid gott humör misslyckas du med att sträcka dig efter och fånga din egen lycka. Du HAR enorm kapacitet för hårt arbete. Din kropp säger inte till dig att sluta göra så mycket, men att göra det med kärlek istället för med plikt.


Ja, så får man det svart på vitt och rakt i ansiktet. Gör det du tycker är roligt, lämna det andra. Varför ska det vara så svårt?

Av cillasmirakel - 26 mars 2010 17:47

Jag måste bara berätta...

Igår natt vaknade jag vid 4-tiden av att min sänglampa var tänd. Märkligt eftersom när man släcker den så knäpper den till, annars är den inte släckt. Hur som helst släckte jag den och somnade om. Senare på dagen skulle jag hålla ett föredrag om mitt liv återigen på en Rotary-lunch. Under förmiddagens förberedelser får jag en liten förnimmelse om att det kanske var en liten lyckospark jag fått från andra sidan. I mitt föredrag så berättade jag om människor som haft stor betydelse i mitt liv och då berättade jag om min kära farmor som flyttade över till andevärlden i höstas. Jag hoppas och tror att det faktiskt kan ha varit så.

 

Av cillasmirakel - 26 mars 2010 17:30

 

Kroppen talar till dig. En komplett guide till orsakerna bakom sjukdomar.

Jag läste boken i sin helhet för ett drygt halvår sedan och tyckte väl då att vissa saker stämde men att den var på något sätt väldigt omständig. För den förutsatte att man skulle göra en massa frågeställnigar och svara på dessa. Lite för avancerat för min smak, men nåväl det finns ju människor som sysslar med sånt och då får de hållas.


Nu läste jag i boken idag igen och det är märkligt hur man måste arbeta sig framåt för att nå en viss medvetandenivå och då går det rakt in. Några av mina "åkommor" var ju verkligen mitt i prick. Så mitt i prick att det var läskigt. Jag har svårt för att bestämma i vilken riktning jag ska ta i livet. Ett vägskäl som känns stort men som förmodligen mer är ett själsligt hinder. Jag är rädd att såra andra människor med mitt beslut, ja då inte min familj men andra i min närhet. När ska jag börja tro på mig själv och lita på att det blir bra....det stod verkligen så i boken att läsa.

Det börjar alltså bli dags att ta ett beslut. Move on or stay?

Av cillasmirakel - 21 mars 2010 16:41

Lyssnar på regressions CD'n igen och slocknar nrä man ska gå tillbaka i livet och vaknar till när hon räknar ner tre, två, ett och du står på dina fötter. Se dej omkring, beskriv det du ser. Jag tycker det är svår att se det är så mörkt och allt är så där mörkt och lila som när det är väldigt mörkt. Jag kan urskilja bågformade stenväggar som om det var en gammal kyrka eller ett slott. Jag är alldeles tyst som om jag gömmer mig för något men jag är inte rädd. På mig har jag vita strumpor och någon slags kängor och en klänning med mycket volanger på. Jag är en kvinna i ca 30-35 årsåldern och jag får känslan av att jag befinner mig på 1700-talet. När rösten ber mig gå till en viktig händelse i mitt liv så kommer jag till kvinnan när hon springer i full fart ochhon hör sitt barn skrika maman alltså måste jag befinna mig i Frankrike. Jag springer och springer det är några som tar mitt barn. Rösten frågar mig vad i detta liv som är av betydelse för mitt liv idag och då kommer det upp i mitt huvud....ge aldrig upp hur jobbig eller invecklad en situation än verkar. Sedan ska jag bege mig vidare i detta livet och jag får tillbaka mitt barn.  Oh, vilken lycka, jag känner det i hela min kropp. Det är vi två, jag och min pojke. Jag får känslan av att jag lever ensam med pojken och att jag inte har någon man. Jag är nog en relativt välbärgad kvinna med tanke på klädseln på både mig och pojken. Märkvärdigt är att pojken är min son från mitt liv idag. Rösten ber mig att besöka dödsögonblicket och då ser jag mig själv som en gammal kvinna som är sjuk och döende. Vid min sida finns min pojke som blivit vuxen och han kanske i 35 årsåldern nu. Stilig är han och sorgsen. Bredvid honom står flera människor som jag inte känner igen. Alla har ganska vackra kläder och återigen ser jag alla bågformade fönster i det fina huset. Märklig upplevelse detta också!

Av cillasmirakel - 19 mars 2010 15:22

Det är det högre jaget eller kan man säga det djupaste inom en människa som talar vid en regression.Om jag förstått saken rätt så är det i själens cellminne som spåren finns från tidigare liv. Alla människor har ju upplevt de ja vue, att man varit på platsen eller i just den situationen tidigare. Vissa saker lär man sig lättare än andra och det skulle ju kunna tyda på att man faktiskt har kunnat det vid ett tidigare liv. Det som jag tycker är märkligt när jag fick uppleva detta härom dan är att många av intressena och personligheten stämmer så väl överens med mina tidigare liv. Jag tycker att det är riktigt häftigt och är nog villig att tro på det hur konstigt det än verkar. Igår testade jag en regressions CD där man själv fick göra den resan ledd av speakerrösten. Väldigt direkta frågor ställdes och jag kunde svara direkt med mycket underliga svar. Vad har du på dina fötter?  - Jag kunde inte se riktigt klart men det var väldigt runda skor eller sandaler. Vad har du på dig för kläder? - Kjol kände jag direkt, men jag var definitivt en man, kanske i 35-40 årsåldern, och jag hade rött lockigt rufsigt halvlångt hår. En fru med mörkt lockigt hår och en sån vit pyjamashätta hade jag också och jag tror minsann att vi bodde på landsbygden i Scottland. Jag hörde musik och män som sjöng förmodligen från en pub. Rösten ville att jag skulle bege mig till en viktig händelse i det här livet och plötsligt befann jag mig i ett mycket allvarsamt rum med män i ledande positioner, det handlade om någon form av uppror. Jag hade en ledande position och skulle förmodligen leda folket i upproret. Men någonstans i min mage känner jag att det nog inte var riktigt rätt. Upproret gick nog åt fanders och jag tror att mina dagar slutade här i detta livet. Rösten frågar om vad jag skulle ta med mig för lärdom från detta livet och då känner jag direkt att magkänslan måste vara rätt och man måste tro på det man gör för att kunna leda andra. Här slocknar jag i hypnosen och minns inget mer förän musiken tystnar.


Väldigt märklig men häftig upplevelse!

Av cillasmirakel - 18 mars 2010 22:35

Igår var det så äntligen min tur. Tidigare har jag fått ont i magen så fort som jag har tänkt på att göra det men sen efter att ha läst en bok, av Michael Newton - Själarnas resa, fick jag modet att beställa en tid. Det jag gjorde var en trumresa. Det betyder att man går ner i en slags hypnos där man med hjälp av en trumma och instruktioner från guiden. I många schamanska traditioner används en trumma för att framkalla det alternativa sinnestillstånd man behöver för att komma i kontakt med andevärldarna. Jag besökte flera liv som hade betydelse för mitt liv idag. Bl.a hade jag i tre liv varit akupunktör och arbetat med kinesisk medicin. Kanske är det därför som jag alltid har trott på homeopati och örter som en naturlig del i vardagen.

Ovido - Quiz & Flashcards