Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Drömtydning - spännande

Av cillasmirakel - 30 mars 2010 07:15

I morse blev jag väckt, precis när jag skulle börja läppja på min champagne som jag fått när jag kom in i sviten på hotellet (väldigt vitt och turkosgrönt) som vi skulle bo på. Skit också! Kunde jag inte fått drömt en liten stund till ....grrrrrr....


Nyfiken slog jag upp i mitt drömlexikon vad drömmen betyder.


Champagne: Se dricka. Står för behovet av påfyllning av energi, inspiration, kärlek eller andlighet. Vilket det handlar om ger drycken en vink om. Champagne den lättsamma och festbetonade drycken indikerar att någon känsla eller ett tillstånd vill befrias ur tunga bojor.


Hiss: Se hus. Hus är en gammal symbol för människan i sin helhet och är ofta en förekommande spelplats i drömmar. Huset representerar hur självet befinner sig i kroppen och varje del har sin specifika betydelse. Hiss: Känslor kanske framför allt erotiska, som går från en nivå till en annan.


Hotell: Se byggnad. Byggnadd Hus i alla dess former beskriver den mänskliga kroppen med både sina fysiska och psykiska funktioner.

Svit kanske kan man jämställa de tmed palats? Stora och kostsamma byggnader är bilder av pompa och ståt, styrka. Kanske måste något som värderas högt skyddas. Det kan också handla om hur man uppfattar sig själv. ?


Vit färg: Ljus, fred, oskuld, renhet, begynnelse. Vitt kan innebär en önskad nystart och beroende på hur färgen gestaltar sig i drömmen beskriver den antingen obehag eller glädje. (Jag var glad!)

Grönt: Naturen, nativitet, klartecken, helande. Grönt är växternas livsfärg. Mycket grönt i en dröm innebär ett positivt helande.


Ja, det här var intressant. Mycket om min egen kropp, eftersom det handlar om sviten är det ju de högre regionerna. Kanske är det tankar som måste helas. Är det min egen kunskap och självkänsla som måste skyddas. Om jag får lite påfyllnad med energi så blir det till en angenäm nystart för jag får helt klart klartecken att börja på något nytt. Go girl!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cillasmirakel - 8 januari 2012 11:51

Nu i julhelgen fick jag uppleva något som jag bara hört talas om. Att man med ett visst fotbad kunde rensa ut gifter ur kroppen. Hade hört att det skulle bli jättesmutsigt vatten på en halvtimmas fotbad. Jag må säga att jag var lite skeptisk, men så ...

Av cillasmirakel - 7 juni 2010 22:24

Idag var jag och testade Trollbord för andra gången. Det var riktigt häftigt för denna gången var det tillsammans med två kvinnor som precis startat igång ett bord och som inte har använt det länge.   Det fungerade distinkt och ett sådant tungt...

Av cillasmirakel - 29 april 2010 07:14

Ja, så håller jag nu på att läsa en bok som handlar om att lära sig lyssna till sin intuition. Man kan förklara det som magkänslan, typ. Man sänder ut en fråga och får sen ett svar i form av signaler, bilder eller synkrona händelser. Jag vet inte vad...

Av cillasmirakel - 22 april 2010 07:18

Jag får känslan av att en bortgången släkting söker kontakt med mig. Jag får för mig att hon står bakom mig i badrummet och att hon försöker tala till mig. Är det fantasi eller verklighet? Oh, jag skulle så gärna vilja veta! ...

Ovido - Quiz & Flashcards